
Zaprojektowana przeze mnie rozkładówka w dramacie "Gyubal Wahazar czyli na przełęczach absurdu". Cały pejzaż pierwszej sceny chciałam zobrazować typografią; słowa i linie stają się kształtami dywanów, lamp, obrazów.
Cel:
Stworzenie projektu layoutu rozkładówek do książki Witkacego "Gyubal Wahazar czyli na przełęczach bezsensu. Nieeuklidesowy dramat w czterech aktach".
Zaprojektowanie plakatu i animacji do cyklu wystaw promujących książkę.
Zaprojektowanie animacji do ilustracji wewnątrz książki, wyświetlanych po zeskanowaniu kodu qr.
Grupa docelowa:
osoby zainteresowane twórczością Witkacego, bibliofile, miłośnicy projektowania graficznego.
Opis:
Każdy projektant zaangażowany w projekt otrzymał zadanie stworzenia layoutu kilku rozkładówek jednej ze sztuk Witkacego – „Gyubal Wahazar czyli na przełęczach bezsensu. Nieeuklidesowy dramat w czterech aktach”. Sztuka opowiada o złym, szalonym dyktatorze (Gyubal) i jego absurdalnych i okrutnych rządach.
Mogliśmy wybrać dowolny styl. W wyniku naszej połączenia różnorodnych stylów otrzymaliśmy książkę przypominającą kolaż, bardzo różnorodną, ale jednocześnie w jakiś sposób spójną, chociaż style, których używaliśmy, były tak różne. Ten szalony pomysł był i nadal jest wspaniałym oddaniem ducha Gyubala Wahazara.




Proces:
Myśląc o mojej części layoutu do książki Gyubala Wahazara postanowiłam wyrazić silne emocje i relacje między postaciami poprzez różnorodne użycie typografii (Futura).
Czasem typografia jest ogromna i przytłaczająca, aby pokazać dominację postaci (np. tytułowego Gyubal Wahazar czy Gnumbena). Niekiedy jedna linijka tekstu „rozpycha się” na dwóch stronach, aby wzmocnić jakąś reakcję (np. śmiech). Innym razem przekaz zostaje ograniczony do jednego, małego słowa w pustej czarnej przestrzeni, aby pokazać gwałtowną zmianę nastroju (gdy postacie milkną po okrzykach i zalega cisza).
Materiały:
- rozkładówek do książki
- Plakat A1
- animacja promująca wystawy
Użyte kroje pisma:
Futura Book, Futura Book Italic, Futura Demi, Futura Extra Bold